Verito

Goede ondersteuning cultuureducatie? Doe mee met onze brainstorm!

Gepubliceerd op: woensdag 29 juni 2022
Categorie: Algemeen, Kunstencentra

Goede ondersteuning cultuureducatie? Doe mee met onze brainstorm!

Wij ontvangen momenteel van verschillende kanten vragen over het ondersteunen van het schoolaanbod als onderdeel van cultuureducatie. Het gaat dan specifiek om het eenvoudiger plannen en het verkrijgen van inzicht in de activiteiten die worden aangeboden en afgenomen. Speelt dit soort vragen ook in jouw organisatie, misschien is onze brainstorm dan iets voor jou?!

Verschillende functionarissen, verschillende verantwoordelijkheden

Het cultuuraanbod wordt vaak vanuit verschillende delen van een organisatie georganiseerd. De ene functionaris is verantwoordelijk voor het aanbod aan gestandaardiseerde culturele activiteiten dat scholen krijgen, een ander gaat over het maatwerk, een derde bemiddelt tussen school en bijvoorbeeld musea of natuurorganisaties en een vierde richt zich weer op het vergroten van de vaardigheden van de docenten. Een hele uitdaging voor de interne cultuurcoördinator.

Online inzicht via één loket

Maar daar blijft het niet bij. Hoe beheer je de verschillende contactpersonen, jaargangen, groepen, aantallen leerlingen en budgetten van de verschillende scholen? Dan heb je nog te maken met het beheren van cultuurpartners, het opstellen van offertes en overeenkomsten, de verhuur van ruimtes en het online beheren van de eigen gegevens door scholen, docenten en anderen. Scholen en cultuurpartners willen online inzicht hebben in georganiseerde activiteiten, roosters, budgetten en facturen zonder verschillende loketten te moeten raadplegen. Docenten – al dan niet freelance – willen ook online een eenvoudige weergave van alle afspraken, zodat ze in één oogopslag kunnen zien waar ze wanneer verwacht worden, zonder verschillende – papieren – agenda’s en Excel-spreadsheets naast elkaar te moeten leggen.

Op zoek naar de optimale oplossing

Hoe mooi zou het zijn als er één applicatie is die al die verschillende gegevens over aanbod en afname bijeenbrengt in één overzicht. Onze oplossing kan daar voor een deel in voorzien, maar daarin willen we graag een stap vooruitzetten. Daarom organiseren wij een brainstormsessie, om met verschillende klanten en kunstencentra te sparren over hun grootste uitdagingen. Hoe zou een softwareoplossing het leven van docenten, cursisten en andere betrokkenen makkelijker kunnen maken? Zo hopen wij een blauwdruk te krijgen voor een generieke oplossing.

Herkenning? Meedenken?

Herken je deze problematiek, wil je meedenken, laat het weten! Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past. De brainstormsessies worden al op korte termijn georganiseerd, namelijk op vrijdag 1 en vrijdag 8 juli, beide keren van 13.00 tot 15.00 uur.

Ik denk graag mee, bel mij!

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten