Veel organisaties hebben vandaag de dag een scala aan applicaties en databases. Zie die maar eens allemaal met elkaar te verbinden, up-to-date te houden en de juiste informatie op de juiste plaats te krijgen. We krijgen dan ook regelmatig de vraag of wij niet een all-in-one-oplossing hebben. Die hebben we niet, maar we hebben wel een oplossing die je helpt het veelvoud aan systemen beheersbaar te houden. Hoe ziet dat eruit?
1. De kern: Microsoft Dynamics 365 Business Central en de Verito branchemodules
De kern van de oplossing die wij bieden is gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central, aangevuld met wat wij de Verito branchemodules noemen. Dat zijn de functionaliteiten die we zelf ontwikkeld hebben en geïntegreerd hebben met Business Central. Daarmee vervangen we een groot aantal losse systemen die veel organisaties nog gebruiken, van financieel beheer en CRM/relatiebeheer tot bijvoorbeeld fondsenwerving, beheer van cursussen en opleidingen en beheer van contracten en contractanten. Deze kern kan – afhankelijk van de behoeften van de organisatie – aangevuld worden met andere systemen. Dit zijn op zich staande oplossingen, die wel integreren met de kern.
2. De Verito Portal
De portal biedt de mogelijkheid om informatie uit Business Central te ontsluiten richting je doelgroep. Zo kan bijvoorbeeld een docent zien welke bij welke trainingen hij of zij wordt verwacht deze week en kan een donateur inzicht krijgen in de manier waarop zijn of haar giften zijn besteed. Maar die gegevensuitwisseling kan ook de andere kant op plaatsvinden. Zo kan een bezoeker zichzelf registreren als klant, als donateur, als docent of als cursist via de formulierenpagina. Op die manier wordt de informatie direct in Business Central gezet, zonder overtypen of ander moeilijk gedoe.
3. Website
Bijna alle organisaties die bij ons aankloppen, hebben zelf al een publieke website. Wel hebben veel van die organisaties de wens om delen van informatie uit Business Central aan te bieden via de website. Neem bijvoorbeeld het online cursusaanbod laten zien en de plaatsen die nog beschikbaar zijn. Daarvoor hebben wij een generieke API ontwikkeld, een Application Programming Interface, ofwel een koppeling die het mogelijk maakt dat twee applicaties met elkaar kunnen ‘praten’. Gegevens uit de kern worden aangeboden aan de website en informatie komt vanuit de website weer terug in Business Central.
4. E-learning
Veel opleidingsinstituten en cursusorganisaties bieden, naast klassikaal onderwijs, online e-learning-trajecten aan. De e-learning-software is vaak al geselecteerd, maar behalve de content, heeft zo’n organisatie ook te maken met aanmeldingen, betalingen en andere aanverwante zaken. Ook hiervoor hebben wij een API gebouwd. Zo kunnen we deelnemers en opleiders toegang geven tot voor hen relevante informatie en relevante gegevens opnemen in Business Central.
5. Marketingtool
Wij hebben ook koppelingen gerealiseerd met een groot aantal online marketingtools, tools om e-mailnieuwsbrieven te versturen of landingspagina’s te maken voor bepaalde evenementen. Zo kun je in Business Central verzendlijsten en dergelijke beheren, maar kun je in je marketingtool de nieuwsbrief of landingspagina opmaken en de statistieken bijhouden. Het belangrijkste klikgedrag en bepaalde rapportage-elementen kunnen weer ingelezen worden in Business Central. Als een e-mail bijvoorbeeld drie keer een bounce oplevert, dan kan dit e-mailadres van de verzendlijst verwijderd worden. En als iemand drie keer op een artikel over buitensporten klikt, dan kun je daar je content op aanpassen.
6. Rapportages
Iets dergelijks geldt voor rapportages en analyses die je kunt maken vanuit de informatie die je vastlegt in Business Central. Business Central heeft zelf ook rapportagemogelijkheden, maar als je meer wilt visualiseren, kun je daarvoor externe tools inzetten als Excel of Power BI. Wij zorgen voor de connectoren om data aan te bieden aan dergelijke geavanceerde rapportagetools.
7. Andere tools
Wij bieden ook nog andere connectoren, waarbij het niet uitmaakt of je tool A, B of C gebruikt. Of het nu gaat om een evaluatietool, om een koppeling van het banksysteem of presentatieschermen in theater, als de informatie in Business Central staat, dan kunnen we het via een connector ontsluiten. Wij hebben in Business Central een cockpit waarin alle koppelingen die we leggen voor een klant gemonitord worden. Als er een kink in de kabel ontstaat, kunnen we meteen zien waar en wat er gebeurd is en kunnen we dat direct herstellen.
Nieuwsgierig?
Benieuwd hoe we jouw organisatie kunnen helpen het veelvoud aan systemen beheersbaar te houden? Geef me een belletje op 055 534 30 06. Wil je regelmatig worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.
Owe Loonstra
Bel mij voor een afspraak