Flexibiliteit in het beheer van een portal is voor veel organisaties belangrijk. Maar hoe weet je of je daar echt in voorziet? In deze blog deelt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing bij Verito, waardevolle inzichten van zowel een organisatie die al langer klant bij ons is als van een potentiële nieuwe klant.
Zelf aan de knoppen
Onlangs sprak ik een klant die onze portaloplossing inzet voor haar docenten. Deze klant vertelde hoe enthousiast haar team is over het feit dat ze met onze portal zelf aan de knoppen kunnen zitten. Ze kunnen zelf bepalen welke gegevens uit de cursusadministratie wel of niet in de portal getoond worden en hoe de veldnamen heten. Bovendien kunnen ze zelf de volgorde van overzichten van deelnemers of cursussen beheren, en alles is helemaal in de juiste huisstijl. Het enthousiasme van deze klant is niet alleen bijzonder aanstekelijk, maar het is ook een mooie bevestiging van het feit dat organisaties de oplossing die we aanbieden echt als zo flexibel en intuïtief ervaren als wij voor ogen hadden toen we het ontwikkelden.
Speciale doelgroepen bedienen
Naast het ondersteunen van bestaande klanten, is het ook belangrijk om potentiële klanten te enthousiasmeren voor onze oplossing. Vorige week sprak ik een prospect, een organisatie met een speciale doelgroep. Zij richten zich op examenkandidaten en cursisten, maar verzorgen ook de examens en certificeringen van opleiders in Nederland. Omdat deze examens en certificaten formele status hebben, worden ze bij een extern bureau ondergebracht. Via een portal willen ze opleiders de mogelijkheid bieden om online examens aan te vragen voor cursisten. Ze waren erg benieuwd in hoeverre onze portal hiervoor geschikt zou zijn, omdat dit een andere doelgroep is dan de groepen die we normaal tegenkomen.
Eén generieke portal voor meerdere doelgroepen
We hebben samen de mogelijkheden doorgenomen. Ik heb uitgelegd hoe flexibel de opzet van onze portal is. In de cursus- of examenadministratie kun je zelf aangeven welke rollen nodig zijn, zodat de content van de portal daarop kan worden afgestemd. Of het nu gaat om een opleider of een cursist, dat maakt niet uit. Deze prospect was erg enthousiast, een dergelijke flexibiliteit waren ze nog niet eerder tegengekomen. Ze hadden tot nu toe een maatwerkportaal geprobeerd op te zetten, waarbij ze voor elke doelgroep een aparte portal moesten maken. Het feit dat wij een oplossing bieden waarbij je met één generieke portal meerdere doelgroepen kunt bedienen, was voor hen een enorme plus.
Enthousiasme over de mogelijkheden
Zowel onze bestaande klant als de prospect zijn enthousiast over de mogelijkheden van onze portal. De bestaande klant waardeert vooral de intuïtieve beheermogelijkheden, terwijl de prospect blij is met de flexibiliteit en de mogelijkheid om verschillende doelgroepen te bedienen zonder maatwerkoplossingen.
Meer weten?
Benieuwd hoe we jouw organisatie kunnen helpen met een flexibele portaloplossing? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of plan een gesprek op een moment dat jou het beste uitkomt.
Owe Loonstra
Bel mij voor een afspraak