Verito

  • 'Het voelt meer als een partnerschap dan als een leverancier-klant-relatie’

    Kunstencentrum C. blikt enthousiast terug op de implementatie van Business Central.

    Lees het verhaal van C.
  • Planning en roostering: Twee kanten van dezelfde medaille

    Hoe software kan helpen om planning en roostering te ondersteunen.

    Lees meer
  • Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

    Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert.

    Lees meer
  • Individuele lessen en schoolprojecten in één oplossing?

    Profiteer van optimaal inzicht in alle activiteiten die u uw doelgroep aanbiedt!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Is er nog nieuws?

Een gepersonaliseerde leerweg? Hoe dan?

Gepubliceerd op: donderdag 18 augustus 2022
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Een gepersonaliseerde leerweg? Hoe dan?

De vraag naar een gepersonaliseerde leerweg groeit. Dat heeft effect op zowel jouw bedrijfsprocessen als opleider als op de software die dit ondersteunt. In deze blog vertelt Owe Loonstra waar je op moet letten.

Vraag naar meer flexibiliteit

Wij krijgen steeds vaker de vraag van opleiders of ze hun leeraanbod niet kunnen personaliseren. Het is overduidelijk een behoefte die leeft bij cursisten en opleiders. Een logische vraag, denken wij. Stel je biedt een Microsoft Office-leertraject aan met de modules Outlook, Word, Excel en PowerPoint. Traditioneel gezien zijn dat dezelfde vier blokken, in een vaste volgorde, tegen een standaard totaalprijs. Maar misschien weet een cursist al alles van Outlook. Of misschien heeft de cursist op dit moment te maken met een specifiek pijnpunt op het vlak van Excel, en zijn de andere drie modules wat minder urgent. Hoe mooi zou het dan zijn als je die flexibiliteit kunt bieden als opleider? Of er is een bepaald opleidingstraject van zes modules, waarvan de cursist er vier moet halen om een certificaat te behalen. Dan zou het heel fijn zijn als cursisten zelf kunnen bepalen welke vier modules ze afnemen en welke twee ze overslaan.

Flexibiliteit in bedrijfsprocessen en ondersteunende software

Vaak is het lastig voor commerciële opleiders om deze behoefte in hun bedrijfsprocessen op te nemen. Als je een standaard Microsoft Office-leertraject aanbiedt met de modules Outlook, Word, Excel en PowerPoint, weet je precies of je voldoende deelnemers hebt. Op het moment dat je de modules loskoppelt en flexibel aanbiedt, kan het voorkomen dat één module minder populair is. Daar moet je marketingafdeling dan aanvullende actie op ondernemen. Dat vraagt om heel gedetailleerde inzichten in zowel de bezetting als in de winstgevendheid van je modules. Je wil het je klant makkelijker maken, maar je wil ook de vinger aan de pols houden als het gaat om het rendement van je eigen aanbod. In een ideale wereld geeft je softwareoplossing een alert: ‘Voor module x zijn nog tien plaatsen over. Neem actie om die te vullen.’

Even sparren?

Wij zijn hard op weg om deze functionaliteit in te bouwen en laten je graag in een demo-omgeving zien hoe dat werkt. Herken je dit en wil je eens verder praten? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten