Verito

  • 'Het voelt meer als een partnerschap dan als een leverancier-klant-relatie’

    Kunstencentrum C. blikt enthousiast terug op de implementatie van Business Central.

    Lees het verhaal van C.
  • Planning en roostering: Twee kanten van dezelfde medaille

    Hoe software kan helpen om planning en roostering te ondersteunen.

    Lees meer
  • Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

    Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert.

    Lees meer
  • Individuele lessen en schoolprojecten in één oplossing?

    Profiteer van optimaal inzicht in alle activiteiten die u uw doelgroep aanbiedt!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Is er nog nieuws?

Laat je cursist zelf zijn cursus plannen: meer regie en minder werk

Gepubliceerd op: donderdag 21 november 2024
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Laat je cursist zelf zijn cursus plannen: meer regie en minder werk

Het efficiënt inplannen van lessen en trainingen kan de administratieafdeling flink belasten. Door cursisten zelf hun planning te laten regelen, verminder je de werkdruk én verhoog je klanttevredenheid. Zo geef je cursisten de regie over hun eigen rooster. In deze blog deelt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing bij Verito, inzichten over de voordelen van selfservice. Ontdek hoe deze aanpak ook jouw organisatie kan helpen om efficiënter te werken en tegelijkertijd jouw klanttevredenheid te versterken.

Het gemak van selfservice

Als consument verwachten we tegenwoordig steeds meer controle over het plannen van onze afspraken. Van kappersbezoek tot bandenwissel; het zelf kunnen plannen voelt prettig en efficiënt, zeker voor korte afspraken. Maar wanneer het om intensieve, meerdaagse trainingen gaat van een paar duizend euro, kan het idee van selfservice voor sommige mensen nog wat spannend aanvoelen. Toch zij wij bij een van onze klanten – een grote opleider – aan het onderzoeken of we op dit manier extra waarde kunnen toevoegen. Als deelnemers hun lessen kunnen inplannen op momenten die hen het beste passen, vergroot dat het gevoel van controle. En voor de organisatie zelf betekent dit een lagere werkdruk.

Wat dit vraagt van de backoffice

Achter zo’n zelfplanningsoptie gaat natuurlijk flink wat organisatie schuil. Het betekent onder andere dat er belangrijke gegevens uit de cursusadministratie ontsloten moeten worden, zoals de beschikbaarheid van docenten, hun vaardigheden en de beschikbare accommodaties. Tegelijkertijd wil je het je potentiële cursisten makkelijk maken en ze niet te veel vermoeien met details over het interne proces. Zij willen alleen weten wanneer hun training van start kan gaan en waar ze moeten zijn.

Verhoogde efficiëntie en autonomie voor de cursist

Als deze selfservice goed aanslaat, betekent dit een behoorlijke tijdsbesparing. Je kunt een deel van het intensieve planningswerk overlaten aan de cursist. Hij of zij kan zelf direct zelf een geschikte tijd en dag kiezen, zonder tussenkomst van een medewerker. Zo krijgt hij meer autonomie en wordt het planningsproces voor de organisatie efficiënter. Medewerkers die nu bezig zijn met het inplannen van activiteiten – meestal niet het meest interessante werk – kunnen zich dan richten op meer uitdagende taken en het persoonlijk contact met klanten waar dat nodig is.

Meer weten?

Wil je eens sparren over wat selfservice voor jouw organisatie kan betekenen? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

 

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten