Verito

Selfservice voor docenten, flexibiliteit in onderwijsplanning

Gepubliceerd op: woensdag 15 november 2023
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Selfservice voor docenten, flexibiliteit in onderwijsplanning

Wij zien een groeiende wens bij opleiders om docenten realtime inzicht te geven in hun planning. Een logische ontwikkeling in een wereld waarin flexibiliteit steeds belangrijker wordt. In deze blog onderzoekt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing, welke invloed dit heeft op zowel docenten als de organisaties.

Flexibiliteit en vrijheid in docentenplanning

Ik schreef al in een eerdere blog dat in een wereld waar verandering de enige constante is, flexibiliteit een belangrijke succesfactor is. Dat geldt natuurlijk ook voor opleidingsinstituten. Traditioneel gezien gaan roosterwijzigingen gepaard met een rommelige uitwisseling van e-mails, berichten of telefoontjes. Vandaag de dag biedt een modern systeem zoals Business Central docenten de vrijheid om hun eigen afspraken te beheren. Dat begint natuurlijk met het inzien van hun planning. Daarnaast zagen we een groeiende vraag om docenten zelf meer invloed te geven op die planning. Stel dat een docent een les wil verplaatsen van half vier naar half vijf omdat een leerling een tandartsafspraak heeft. Als je dat telefonisch moet doorgeven aan een backoffice, is dat nog wel te overzien. Maar wat als een les helemaal niet doorgaat? Dan kan dat ook effect hebben op de facturatie van de cursist of de betaling aan de docent. Als dan iets niet goed wordt doorgegeven of gecommuniceerd kan dit leiden tot ongemak, zowel voor de klant als voor de docent.

Minder rompslomp

Binnen de Verito Portal kan een docent zelf zijn afspraken beheren, dankzij de slimme functies van Business Central. Als een docent bijvoorbeeld een les verplaatst naar een tijdstip waarop het klaslokaal niet beschikbaar is, wordt dat meteen gemeld. Dit maakt het gebruik voor de docent heel eenvoudig – twee keer klikken en klaar – en het beperkt zijn administratieve last aanzienlijk. Tegelijkertijd verlicht dit ook de administratieve rompslomp voor de organisatie, omdat er niet langer mutaties via e-mail en telefoon hoeven te worden verwerkt. Dankzij de logica in Business Central, zoals het automatisch doorgeven van mutaties aan deelnemers of ouders, blijven ook de vervolgacties in de workflows netjes op orde. Uiteraard kan ook de deelnemer zelf op de portal realtime zijn eigen, actuele planning zien. De procesgang blijft onveranderd, maar we verwijderen een stukje omslachtigheid.

Efficiëntie en effectiviteit

Deze nieuwe benadering vereenvoudigt niet alleen het leven van docenten, maar verbetert ook de efficiëntie van organisaties. Je bent minder tijd kwijt aan randzaken. Tijd die je kunt besteden aan effectieve interactie met studenten en focus op het onderwijs. Het verhoogt de zelfstandigheid van de docenten en helpt ze hun werk zo goed mogelijk te organiseren.

Een softwarepartner die met je meebeweegt

Ben jij klaar voor de toekomst? Of ben je nog op zoek naar een partner die een flexibele oplossing heeft die aansluit bij jouw veranderende wereld? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten