Verito

  • 'Het voelt meer als een partnerschap dan als een leverancier-klant-relatie’

    Kunstencentrum C. blikt enthousiast terug op de implementatie van Business Central.

    Lees het verhaal van C.
  • Planning en roostering: Twee kanten van dezelfde medaille

    Hoe software kan helpen om planning en roostering te ondersteunen.

    Lees meer
  • Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

    Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert.

    Lees meer
  • Individuele lessen en schoolprojecten in één oplossing?

    Profiteer van optimaal inzicht in alle activiteiten die u uw doelgroep aanbiedt!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Is er nog nieuws?

Selfservice voor docenten, flexibiliteit in onderwijsplanning

Gepubliceerd op: woensdag 15 november 2023
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Selfservice voor docenten, flexibiliteit in onderwijsplanning

Wij zien een groeiende wens bij opleiders om docenten realtime inzicht te geven in hun planning. Een logische ontwikkeling in een wereld waarin flexibiliteit steeds belangrijker wordt. In deze blog onderzoekt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing, welke invloed dit heeft op zowel docenten als de organisaties.

Flexibiliteit en vrijheid in docentenplanning

Ik schreef al in een eerdere blog dat in een wereld waar verandering de enige constante is, flexibiliteit een belangrijke succesfactor is. Dat geldt natuurlijk ook voor opleidingsinstituten. Traditioneel gezien gaan roosterwijzigingen gepaard met een rommelige uitwisseling van e-mails, berichten of telefoontjes. Vandaag de dag biedt een modern systeem zoals Business Central docenten de vrijheid om hun eigen afspraken te beheren. Dat begint natuurlijk met het inzien van hun planning. Daarnaast zagen we een groeiende vraag om docenten zelf meer invloed te geven op die planning. Stel dat een docent een les wil verplaatsen van half vier naar half vijf omdat een leerling een tandartsafspraak heeft. Als je dat telefonisch moet doorgeven aan een backoffice, is dat nog wel te overzien. Maar wat als een les helemaal niet doorgaat? Dan kan dat ook effect hebben op de facturatie van de cursist of de betaling aan de docent. Als dan iets niet goed wordt doorgegeven of gecommuniceerd kan dit leiden tot ongemak, zowel voor de klant als voor de docent.

Minder rompslomp

Binnen de Verito Portal kan een docent zelf zijn afspraken beheren, dankzij de slimme functies van Business Central. Als een docent bijvoorbeeld een les verplaatst naar een tijdstip waarop het klaslokaal niet beschikbaar is, wordt dat meteen gemeld. Dit maakt het gebruik voor de docent heel eenvoudig – twee keer klikken en klaar – en het beperkt zijn administratieve last aanzienlijk. Tegelijkertijd verlicht dit ook de administratieve rompslomp voor de organisatie, omdat er niet langer mutaties via e-mail en telefoon hoeven te worden verwerkt. Dankzij de logica in Business Central, zoals het automatisch doorgeven van mutaties aan deelnemers of ouders, blijven ook de vervolgacties in de workflows netjes op orde. Uiteraard kan ook de deelnemer zelf op de portal realtime zijn eigen, actuele planning zien. De procesgang blijft onveranderd, maar we verwijderen een stukje omslachtigheid.

Efficiëntie en effectiviteit

Deze nieuwe benadering vereenvoudigt niet alleen het leven van docenten, maar verbetert ook de efficiëntie van organisaties. Je bent minder tijd kwijt aan randzaken. Tijd die je kunt besteden aan effectieve interactie met studenten en focus op het onderwijs. Het verhoogt de zelfstandigheid van de docenten en helpt ze hun werk zo goed mogelijk te organiseren.

Een softwarepartner die met je meebeweegt

Ben jij klaar voor de toekomst? Of ben je nog op zoek naar een partner die een flexibele oplossing heeft die aansluit bij jouw veranderende wereld? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten