Verito

  • 'Het voelt meer als een partnerschap dan als een leverancier-klant-relatie’

    Kunstencentrum C. blikt enthousiast terug op de implementatie van Business Central.

    Lees het verhaal van C.
  • Planning en roostering: Twee kanten van dezelfde medaille

    Hoe software kan helpen om planning en roostering te ondersteunen.

    Lees meer
  • Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

    Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert.

    Lees meer
  • Individuele lessen en schoolprojecten in één oplossing?

    Profiteer van optimaal inzicht in alle activiteiten die u uw doelgroep aanbiedt!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Is er nog nieuws?

Wateropleidingen kiest voor Verito

Gepubliceerd op: woensdag 3 maart 2021
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders

Wateropleidingen kiest voor Verito

Wateropleidingen is al 26 jaar hét opleidingsinstituut voor en door de watersector. Hun missie: vakmanschap in de watersector naar een hoger peil brengen. Wateropleidingen heeft recentelijk gekozen voor de oplossing van Verito. Ingrid Schröders, opleidingsmanager en plaatsvervangend directeur van Wateropleidingen, vertelt waarom het team deze keuze heeft gemaakt.

Over Wateropleidingen

Ons opleidingsinstituut verzorgt sinds 1994 scholing voor iedereen die werkt bij waterschappen, gemeenten, drinkwaterbedrijven, adviesbureaus, en allerlei andere organisaties actief in de watersector. Of dat nu gaat om oppervlaktewater, grondwater, drinkwater of water wat door het riool stroomt. Voor de hele sector verzorgen wij cursussen van een tot drie dagen en opleidingen van een paar dagen tot een jaar. Onze opleidingen behoren vaak tot de functie-eisen van bepaalde functionarissen in het werkveld en zijn erkend door de brancheorganisaties als de Unie van Waterschappen en Vewin, de Vereniging van waterbedrijven in Nederland. Onze docenten, die niet bij ons in dienst zijn, zijn allemaal professionals uit het werkveld zelf.

Op zoek naar een nieuw pakket

Een juiste verwerking van onze cursusadministratie is voor ons, docenten en cursisten cruciaal. Vanwege het gebruik van verschillende systemen is dit tijdrovend en complex geworden. Nadat de leverancier had besloten te stoppen met ons huidige pakket en er een noodzaak tot vernieuwing was, zagen wij dit als mooi moment om te kijken naar een totaaloplossing, waar voor zaken als certificeringen, opleidingen, relatiebeheer én de financiële administratie een plek is. We hebben ons oor te luister gelegd bij vergelijkbare opleidingsinstellingen, zoals bijvoorbeeld NEVI, en zo kwamen we in contact met Verito.

Toekomstbestendig

Direct al, tijdens de eerste gesprekken, werden we heel blij van wat we zagen. Alleen al de mogelijkheid om voor elk van de medewerkers een eigen dashboard in te richten, leek ons heel fijn. Maar ook de portal, met alle voordelen die dat biedt voor zowel docenten als cursisten. En als management is het natuurlijk heel waardevol om realtime inzicht te hebben in de cijfers. Dat maakt dat we veel betere prognoses kunnen maken. De goede ondersteuning van ons primaire proces, de mogelijkheid alles centraal te beheren en het feit dat het systeem AVG-proof is, die dingen bij elkaar stemden ons heel positief. En, niet geheel onbelangrijk, het is gebaseerd op een Microsoft-product, dat maakt dat het naadloos integreert met onze Office-omgeving. Kortom, het systeem van Verito sluit perfect aan op onze wens toekomstbestendig te zijn.

Buurten bij de Nonnen van Vught

Vervolgens zijn we met Verito Informatisering de onderzoeksfase ingegaan. Het rapport dat Verito opleverde, maakte ons in eerste instantie wat onzeker. Sloot deze oplossing echt wel aan bij onze verwachtingen? Bedoelen wij wel hetzelfde? Daarom besloten we eens bij een ervaringsdeskundigen langs te gaan. Zo kwamen we terecht bij Regina Coeli – bij velen beter bekend als de Nonnen van Vught. Zij waren heel enthousiast over de oplossing van Verito. Via hen kwamen we in contact met een onafhankelijk projectleider. Omdat wij zelf enorm druk waren met het digitaliseren van onze opleidingen, hebben wij deze projectleider gevraagd ook met ons mee te kijken naar het opgeleverde rapport. In samenspraak hebben we de puntjes op de i gezet. Met deze goede basis konden we volmondig kiezen voor Verito. We hebben de projectleider ook gevraagd om de implementatie te begeleiden. Dat brengt voor ons een stuk rust en vertrouwen. Je gaat een langdurige relatie aan, waar veel geld mee is gemoeid, dan wil je wel de beste keuze maken. Het inschakelen van een onafhankelijke derde heeft daar echt aan bijgedragen.

Spraakverwarring

Inmiddels weten we dat het heel belangrijk is om dezelfde taal te spreken. Verito spreekt de taal van het pakket wat zij aanbieden, wij spreken de taal van het pakket wat we hadden. Dat zorgt voor een spraakverwarring. Zo is een evenement voor ons iets anders dan voor hen. Zorg dat je dat soort zaken vanaf het begin helder hebt. Doe je dat niet, dan blijft dat je achtervolgen. Wat dan helpt is als je iemand in het team hebt die al kennis heeft van Business Central. En leg dat soort terminologie vast, zodat je iets hebt om op terug te grijpen.

Centrale plek

De planning is dat we in augustus 2021 live gaan. Het belangrijkste daarbij is dat alle koppelingen goed zijn: met onze website en met ons digitale platform. Hierdoor zorgen we ervoor dat docenten en cursisten geen problemen ervaren, en zelfs direct de voordelen gaan ervaren. Hoe fijn moet het zijn dat de cursisten straks alles op één plek hebben, hun cijfers, hun diploma’s en certificaten. Maar ook voor de docenten is het een stap vooruit om ergens centraal zaken als het lesrooster en de declaraties terug te kunnen vinden. Mailen over dat soort zaken is dan overbodig, dan is er gewoon één centrale plek die AVG-proof en veilig is, waar mensen hun eigen gegevens kunnen inzien en beheren. We kijken er erg naar uit!

Meer weten?

Wil je meer weten over Wateropleidingen? Bezoek www.wateropleidingen.nl. Wil je meer weten over de (on)mogelijkheden van onze oplossing voor opleiders? Bel mij via (06) 51 58 50 31 of geef door op welk moment ik jou kan bellen. Wil je regelmatig worden geïnformeerd over relevante ontwikkelingen in jouw branche of op jouw vakgebied? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten