Verito

  • 'Het voelt meer als een partnerschap dan als een leverancier-klant-relatie’

    Kunstencentrum C. blikt enthousiast terug op de implementatie van Business Central.

    Lees het verhaal van C.
  • Planning en roostering: Twee kanten van dezelfde medaille

    Hoe software kan helpen om planning en roostering te ondersteunen.

    Lees meer
  • Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

    Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert.

    Lees meer
  • Individuele lessen en schoolprojecten in één oplossing?

    Profiteer van optimaal inzicht in alle activiteiten die u uw doelgroep aanbiedt!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Docent-trainer

U heeft een passie voor uw vak en wilt uw administratie zo eenvoudig mogelijk afhandelen. Zien wat uw werk eenvoudiger maakt (en niet meer) en vastleggen wat nodig is. Geen losse lijstjes meer...
lees meer

Cursusadministratie

U beheert alle aanmeldingen en mutaties en beantwoordt vragen van de cursisten. U wilt de juiste persoon snel vinden, mutaties eenvoudig verwerken en uw collega's informeren. Op één plaats en niet in meerdere systemen...
lees meer

Opleidingsmanager

U bewaakt het huidige cursus- aanbod en ontwikkelt nieuwe cursussen. U wilt weten welke cursussen snel vollopen en welke achterblijven. Zodat u tijdig kunt anticiperen...
lees meer

ICT Manager

U bent verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en wilt de complexiteit hiervan minima- liseren. Hoe minder systemen, hoe eenvoudiger het beheer...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele cursusorganisatie. U heeft behoefte aan tijdige en eenduidige rapportages over alle bedrijfsonderdelen heen. Die inzicht bieden in wat goed gaat en vooral in wat aandacht nodig heeft. Waardoor u kunt bijsturen waar nodig...
lees meer

Is er nog nieuws?

Wie heeft het stuur in handen? Jouw organisatie of je cursist?

Gepubliceerd op: donderdag 12 mei 2022
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Wie heeft het stuur in handen? Jouw organisatie of je cursist?

Het is belangrijk altijd kritisch te kijken naar de manier waarop je je opleidingen aanbiedt. Door je cursist meer zeggenschap te geven, sluit je aanbod beter aan bij de wensen van het individu.

Is je aanbod optimaal?

Elke organisatie heeft een manier van werken ontwikkeld, ook een opleidingsinstituut. Zo wordt bijvoorbeeld het cursusaanbod in een bepaald ritme aan de man gebracht.
Maar is dat ritme wel het meest optimale? Dat weet je pas als je het test. Alleen de cijfers voor klanttevredenheid zijn niet voldoende. Immers: zijn de cijfers goed omdat je goede cursussen aanbiedt? Of is het omdat de lunch zo lekker is of je docenten zo goed? Wellicht kunnen de cijfers nog veel beter. Hou je intakegesprekken met cursisten om vooraf de doelstellingen te bespreken? Vraag je dan eens af of je cursisten dat eigenlijk wel waardevol vinden. Beter nog, vraag het je cursisten!

Geef je cursist meer zeggenschap

Misschien loop je al jaren cursisten mis omdat ze zo’n intakegesprek vervelend vinden. Hetzelfde geldt voor je trainingsaanbod. Misschien bied je al jaren een bepaalde cursus aan op maandagavond van zeven tot negen, terwijl – potentiële – cursisten veel liever in de middag de cursus volgen. De een hecht waarde aan een gedegen advies over het trainingsaanbod, een ander weet zelf al exact wat de juiste opleiding is. De een wil graag fysieke contactmomenten, de ander vindt een volledig online opleiding het walhalla. Als je je aanbod veel meer afstemt op de behoeften van de deelnemer, zonder vast ritme of vast trainingsaanbod, bereik je veel meer mensen. Kortom: geef je cursist meer zeggenschap. Als je dat combineert met het in detail meten van studieresultaten en klanttevredenheid, heb je meteen sturingsinformatie waarmee je je toekomstige aanbod kunt aanpassen.

Meer weten?

Een flexibel opleidingsaanbod vraagt om flexibiliteit in de ondersteunende software. Benieuwd hoe onze software jouw organisatie kan helpen? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak


Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten