Verito

  • Je leden en donateurs beter ondersteunen? Zo doe je dat

    Hoe geïntegreerde oplossingen en selfservice-opties het leven gemakkelijker maken.

    Lees meer
  • Optimalisatie van ledenorganisaties. Uitdagingen en oplossingen

    De voordelen van software die voor verenigingen is ontwikkeld.

    Lees meer
  • Flexibiliteit in procesflow. 'Leden naar rechts, niet-leden naar links'.

    Hoe combineer je het vaste stramien van procesflows in de praktijk?

    Lees meer
  • Hoe goed kent u uw leden?

    Creëer een volledig relatiebeeld en volg hen op hun customer journey!

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij of ken jij iemand die goed past bij Verito?

    Lees meer

Wat is uw uitdaging?

Marketeer

U bent verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van het wervingsacties voor nieuwe leden en het behoud van de bestaande leden. U zet campagnes op, maakt analyses en selecties en bewaakt de resultaten...
lees meer

Ledenbeheer

U bewaakt de vastlegging van relaties en beantwoordt telefoontjes van uw relaties. U bent nauw betrokken bij de verwerking van de response van de campagnes en u incasseert de ledenbijdragen...
lees meer

Hoofd bedrijfsvoering

Uw organisatie levert tal van diensten aan uw leden. U bent eindverantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Van aanmeldingen voor evenementen en cursussen tot het faciliteren van kennisontwikkeling en netwerkvorming...
lees meer

Controller

U bent verantwoordelijk voor de financiën binnen uw vereniging. U bewaakt de binnenkomende facturen en betalingen en zorgt voor grip op de liquiditeit...
lees meer

Directeur

U bent verantwoordelijk voor de hele organisatie. U inspireert en heeft visie. U heeft behoefte aan software die u helpt om meer uit uw medewerkers te halen. Software die de productiviteit verhoogt, de samenwerking verbetert en de communicatie vereenvoudigt...
lees meer

Is er nog nieuws?

Samen sterker: hoe kunstencentra van elkaar leren

Gepubliceerd op: donderdag 10 april 2025
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Samen sterker: hoe kunstencentra van elkaar leren

De kunstencentrumsector is volop in beweging. Sommige aanbieders stoppen, anderen worden overgenomen. In deze dynamische tijd is kennisdeling belangrijker dan ooit. In deze blog legt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing bij Verito, uit hoe kunstencentra door samenwerking van elkaar kunnen leren.

Waarom een klankbordgroep waardevol is

We hebben het afgelopen jaar een flinke groei gezien in het aantal kunstencentra dat zich bij onze klantengroep heeft aangesloten. We zijn volop bezig om hen te begeleiden bij de implementatie van het systeem. Tijdens een recent overleg met een aantal van deze organisaties kwam een duidelijke wens naar voren: de behoefte aan een klankbordgroep. Een groep waarin kunstencentra niet alleen met ons, maar ook met elkaar kunnen sparren. Denk aan het delen van kennis, het bespreken van best practices en het gezamenlijk nadenken over uitdagingen in de sector. Want waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als een ander al een oplossing heeft gevonden voor jouw vraagstuk?

De kracht van kennisdeling

Hoe fijn is het om zo nu en dan even ruggespraak te kunnen houden met collega's van andere kunstencentra? Om te horen hoe zij vergelijkbare vraagstukken hebben aangepakt? Door medewerkers met elkaar in contact te brengen, creëer je een netwerk van kennis en ervaring.

Van ideeën naar verbeteringen

Maandelijks komen er bij ons tientallen ideeën binnen voor verbeteringen. Door deze te bespreken en te toetsen in een klankbordgroep, bepalen we samen de prioriteiten. Welke aanpassingen zijn het meest urgent? Waar ligt de grootste behoefte? En hoe kunnen verschillende organisaties hieraan bijdragen? Door input vanuit diverse partijen te verzamelen, werk je aan oplossingen die voor iedereen waardevol zijn.

Hoe we samen blijven verbeteren

Daarnaast biedt zo'n klankbordgroep de kans om ook kritisch naar onze eigen werkwijze te kijken. Hoe kunnen we onze manier van kennisoverdracht verbeteren? Kan het efficiënter of duidelijker? Dat soort feedback horen we graag en bespreken we met deze groep, zodat we niet alleen ons product, maar ook onze dienstverlening blijven verbeteren.

Samen inspelen op ontwikkelingen

Tot slot zien we hierin ook een mooie kans om ontwikkelingen binnen de branche breder te bespreken. Onze doelgroep krijgt vaak als eerste te maken met veranderingen, en het is waardevol om die inzichten met elkaar én met ons te delen. Zo kunnen we samen bekijken in hoeverre deze ontwikkelingen invloed hebben op onze producten, software of dienstverlening. Zo ontdek je wellicht samen nieuwe mogelijkheden die je in je eentje over het hoofd had gezien.

Korte lijnen, sterke banden

Het idee is simpel: hoe korter de lijntjes, hoe beter de samenwerking. Door kennis en krachten te bundelen, creëer je een sterkere positie voor alle betrokkenen. Want samen sta je sterker dan alleen.

Meer weten?

Wil je ook deel uitmaken van deze kennisuitwisseling tussen kunstencentra? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of laat weten wanneer ik jou kan bellen. Ik denk graag met je mee.

 Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten