Verito

  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij onze nieuwe collega die onze klanten helpt succesvol(ler) te zijn?

    Lees meer

Wie is Verito?

Verito is opgericht in 1998 en bestaat uit tien personen. Twee dames en acht mannen. Gemiddeld meer dan vijftien jaar in dienst bij Verito en al meer dan 20 jaar ervaring in het implementeren van bedrijfssoftware.

Verito Informatisering biedt een unieke softwareoplossing voor een aantal specifieke doelgroepen. De oplossingen zijn gebaseerd en volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV/Business Central. Verito heeft met en voor haar klanten standaard modules ontwikkeld waarmee de branchespecifieke processen worden ondersteund.

Is er nog nieuws?

De kracht van generieke software

Gepubliceerd op: woensdag 6 maart 2024
Categorie: Algemeen

De kracht van generieke software

Als het over software gaat, is de keuze tussen maatwerk en generieke oplossingen een voortdurend debat. Het zal geen geheim zijn: bij Verito zijn we enthousiast aanhanger van zo generiek mogelijke softwaremodules. Maar wat maakt deze aanpak zo aantrekkelijk? In deze blog duikt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing, in de voordelen van breed inzetbare functionaliteiten in software.

Waarom kiezen voor generieke modules?

De beslissing om te investeren in generieke softwarefunctionaliteiten hebben we niet van de ene op de andere dag genomen. Het is het resultaat van jarenlange ervaringen. Dat proces beschreef Richard al in zijn blog. Generieke oplossingen zijn niet alleen kostenefficiënter, maar ook robuuster, eenvoudiger te onderhouden en schaalbaarder dan maatwerk. Als modules zo zijn ontworpen dat ze met een aantal instellingen toch goed aansluiten bij de behoeften en bedrijfsprocessen van verschillende soorten organisaties, is er ook helemaal geen noodzaak voor uitgebreid maatwerk. Dat bespaart tijd en middelen, zowel tijdens de initiële implementatie als bij toekomstige updates, daarover schreven we al eerder.

In de praktijk: e-mailmarketingintegratie

Zo kregen wij in het verleden steeds vaker de vraag of we onze software konden koppelen met online marketingtools. Om te voorkomen dat we steeds weer opnieuw een koppeling moesten bouwen voor wéér een tool, hebben we een generieke oplossing ontwikkeld voor e-mailmarketingintegratie. Op deze manier hebben we een module gemaakt die voor 80 procent generiek is, terwijl de overige 20 procent via de instellingen kunnen aanpassen aan de specifieke klantbehoeften. Het resultaat? Een efficiëntere workflow die directe selectie en overdracht van doelgroepgegevens uit Business Central naar elk e-mailmarketingpakket mogelijk maakt, compleet met terugkoppeling van klikgedrag voor betere marketingstrategieën.

In de praktijk: integratie van e-learningomgevingen

We hebben ook iets vergelijkbaars gedaan voor e-learningomgevingen. Verschillende van onze klanten gebruiken verschillende e-learningomgevingen. Het heeft weinig zin om voor elk systeem een nieuwe koppeling te bouwen. Dus hebben we ook daar een generieke basis opgebouwd, die we alleen nog maar hoeven aan te passen aan de specifieke details van het LMS dat een organisatie gebruikt.

Minimaal programmeren, maximaal onderhouden

Op die manier proberen we met standaardmodules heel klantspecifieke vragen te ondersteunen. Het is elke keer weer een sport om het generieke deel zo groot mogelijk te maken. Dat allerlaatste stukje – die variabelen die nog moeten worden ingevuld – willen we zoveel mogelijk met instellingen kunnen afhandelen. Zo proberen we eigenlijk de programmeerinspanning tot een minimum te beperken en de onderhoudbaarheid zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Een softwarepartner die met je meebeweegt

Lijkt een dergelijke optimalisatie interessant voor jouw organisatie? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten