Verito

  • Schoenmaker, blijf bij je leest

    Doen waar je goed en bent en samenwerken waar het kan.

    Lees meer
  • Up-to-date blijven met Verito’s softwareoplossingen? Geen zorgen!

    Profiteer van de continue doorontwikkeling van Business Central en Umbraco.

    Lees meer
  • De kracht van Verito. Een inkijkje in ons DNA

    De betrokkenheid van de medwerkers is groot bij Verito, benieuwd waarom dat zo is?

    Lees meer
  • De kracht van generieke software

    Wat maakt een generieke oplossing aantrekkelijk?

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij onze nieuwe collega die onze klanten helpt succesvol(ler) te zijn?

    Lees meer

Wie is Verito?

Verito is opgericht in 1998 en bestaat uit tien personen. Twee dames en acht mannen. Gemiddeld meer dan vijftien jaar in dienst bij Verito en al meer dan 20 jaar ervaring in het implementeren van bedrijfssoftware.

Verito Informatisering biedt een unieke softwareoplossing voor een aantal specifieke doelgroepen. De oplossingen zijn gebaseerd en volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV/Business Central. Verito heeft met en voor haar klanten standaard modules ontwikkeld waarmee de branchespecifieke processen worden ondersteund.

Is er nog nieuws?

Een week uit het leven van Owe Loonstra, Manager Sales & Marketing bij Verito Informatisering

Gepubliceerd op: woensdag 29 maart 2023
Categorie: Algemeen

Een week uit het leven van Owe Loonstra, Manager Sales & Marketing bij Verito Informatisering

Owe Loonstra is een van de vaste gezichten bij Verito Informatisering. Hij is verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten binnen Verito, maar dat niet alleen. In deze blog vertelt Owe over zijn rol bij Verito en wat hem boeit en bindt aan het bedrijf.

Ruimte voor nieuwe ambities

Ik werk sinds 2004 bij Verito Informatisering. Als Manager Sales & Marketing heb ik echt een commerciële rol, maar tegelijkertijd krijg je hier ook alle ruimte om andere dingen op te pakken als je dat leuk vindt. Zo is mijn rol door de jaren heen uitgebreid met onder andere projectleiding en het ondersteunen van klanten bij de inzet van onze portal. Die verschillende aspecten komen gedurende de werkweek allemaal wel aan de orde.

Een dynamische weekplanning

Maandag is een interne dag bij Verito. Dan zijn alle collega’s op kantoor en stemmen we met elkaar af over zaken die spelen bij projectontwikkeling, bij klanten, maar ook bij onszelf of binnen ons eigen team. De rest van de week ben ik bij een van onze (potentiële) klanten op locatie of werk ik vanuit huis. De werkzaamheden die ik verricht, zijn lekker divers. De ene keer heb ik een sessie met onze tekstschrijver over de contentplanning, de andere dag heb ik een kwartaalgesprek met een klant. Vanmiddag ga ik bijvoorbeeld aan de slag met de uitbreiding van de portal van taleninstituut Regina Coeli. Morgen heb ik een lunchafspraak bij een klant om het afgelopen jaar te evalueren en vooruit te kijken naar het jaar dat voor ons ligt. Overmorgen heb ik drie projectoverleggen met de projectleiders aan de klantkant. Dan spreken we de lopende week door en plannen we de werkzaamheden voor de komende week. Aan het eind van de week heb ik een deel van de dag ingepland om een nieuwe collega in te werken en wegwijs te maken in de oplossing die wij bieden.

Balsporten

Als ik niet aan het werk ben, ben ik graag sportief bezig. Zo heb ik op dit moment nog enigszins spierpijn van het potje zaalvoetbal van gisteravond. Met een stel vrienden huren we wekelijks een zaal af hier in Zwolle om een partijtje zaalvoetbal te spelen. Daarnaast ben ik sinds kort ook helemaal verknocht aan padel, een mix van tennis en squash die is over komen waaien uit Zuid-Amerika. Als er een bal aan te pas komt, dan ben ik in mijn element!

Open bedrijfscultuur

Wat ik heel leuk vind bij Verito, is de cultuur en de platte structuur. Een van onze kinderen zei laatst: ‘Als je het over Richard hebt, lijkt het eerder alsof je het over een collega hebt, dan over je baas!’ Daar heeft ze ook gelijk in. Richard Kruis is directeur van Verito, maar dat zal hij nooit benadrukken, althans, niet op een negatieve manier. De cultuur is open, iedereen loopt bij elkaar binnen, we kunnen snel schakelen met elkaar en er is altijd ruimte voor ontwikkeling.

Indirect bijdragen aan het werk van goede doelen en opleiders

Dat wist ik natuurlijk nog niet toen ik solliciteerde bij Verito. Toen sprak het me vooral aan dat onze oplossing zich richt op goede doelen en opleiders, branches die me erg goed liggen. De contacten daar passen goed bij mij als mens. Ik heb weliswaar een commerciële rol, maar harde commerciële onderhandelingen zijn niet mijn ding. Ik ben meer van het naar elkaar luisteren en zo samen het meeste uit de samenwerking halen. Eigenlijk is dat nog steeds zo: indirect bijdragen aan het werk van goede doelen en opleiders, dat voelt voor mij een stuk beter dan bijdragen aan de dividenduitkering voor aandeelhouders. Dat het daarnaast ook nog eens zo’n fijne cultuur is hier, dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Meer weten?

Lijkt werken bij Verito Informatisering jou ook wel wat? Check gerust onze vacatures. Bel 055 534 30 06 of vraag een afspraak aan.

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten