Verito

  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij onze nieuwe collega die onze klanten helpt succesvol(ler) te zijn?

    Lees meer

Wie is Verito?

Verito is opgericht in 1998 en bestaat uit tien personen. Twee dames en acht mannen. Gemiddeld meer dan vijftien jaar in dienst bij Verito en al meer dan 20 jaar ervaring in het implementeren van bedrijfssoftware.

Verito Informatisering biedt een unieke softwareoplossing voor een aantal specifieke doelgroepen. De oplossingen zijn gebaseerd en volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV/Business Central. Verito heeft met en voor haar klanten standaard modules ontwikkeld waarmee de branchespecifieke processen worden ondersteund.

Is er nog nieuws?

Laat je contactpersonen zelf trainingen plannen

Gepubliceerd op: woensdag 24 januari 2024
Categorie: Algemeen, Commerciële opleiders, Kunstencentra

Laat je contactpersonen zelf trainingen plannen

Veel opleiders bieden in-company trainingen aan. Regelmatig gaat het om trainingen die resulteren in certificaten met een beperkte geldigheid, zoals veiligheidstrainingen. Dit betekent dat de afnemende organisaties verplicht zijn om bij te houden of ze voldoende medewerkers in dienst hebben die in het bezit zijn van geldige certificaten. Als opleider wil je deze organisaties uiteraard optimaal kunnen ondersteunen. In deze blog vertelt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing, hoe technologie je hierbij kan helpen.

De uitdaging van beperkt houdbare certificeringen en bijbehorende planningen

Als commerciële opleider heb je te maken met contactpersonen van organisaties die met flinke uitdagingen worden geconfronteerd. Het plannen van trainingen – zeker als die resulteren in certificaten met beperkte houdbaarheid, zoals veiligheidstrainingen, EHBO- of BHV-cursussen – vraagt om zorgvuldige planning en beheer. Organisaties moeten immers continu bijhouden of de juiste medewerkers over de juiste – geldige – certificaten beschikken. Dit kan heel wat hoofdbrekens met zich meebrengen.

Technologie als oplossing

Met onze portal kunnen die contactpersonen heel snel inzichtelijk hebben wat de stand van zaken is als het gaat om welke trainingen medewerkers gevolgd hebben en welke certificeringen daarbij horen. Ze kunnen ook eenvoudig inzicht krijgen wanneer welke herhaaltrainingen nodig zijn. Sommige trainingen moeten immers elke jaar of elke twee jaar weer Рal dan niet in een lichte vorm Рherhaald worden. Stel je voor: jouw contactpersonen kunnen met slechts ̩̩n klik zien dat twaalf medewerkers anderhalf jaar geleden een certificaat hebben behaald voor een van jouw trainingen, met vermelding dat de geldigheid over zes maanden afloopt. Vervolgens kunnen ze moeiteloos nieuwe trainingen - inclusief de certificeringen die daarbij horen - inplannen voor al deze twaalf medewerkers.

Efficiënt gebruik van bestaande gegevens

Als opleider beschik je over alle benodigde informatie die je klanten nodig hebben. Door die informatie via een portal beschikbaar te stellen, kun je het de contactpersonen zo makkelijk mogelijk maken. Niet alle twaalf van deze denkbeeldige medewerkers zijn per se twee jaar later nog in dienst. Ook is het niet per definitie zo dat zij nog steeds degenen zijn die de bewuste training(en) moeten volgen. Via de portal hebben contactpersonen de mogelijkheid om snel wijzigingen door te geven, zoals het vertrek van een medewerker of de toevoeging van een nieuwe collega. Én: de nieuwe medewerker kan dan direct worden uitgenodigd voor de relevante training.

Flexibele trainingsplanning

Als opleider heb je ook de mogelijkheid om direct verschillende data voor trainingen aan te bieden, rekening houdend met beschikbare docenten en middelen. De contactpersoon kan vervolgens eenvoudig zijn of haar voorkeursdatum kiezen of alternatieve data aangeven. Dit draagt bij aan het vereenvoudigen van het planningsproces.

Efficiëntie en zelfregie voor je klanten

Het resultaat? Efficiëntie voor zowel jouw eigen organisatie als voor de contactpersonen bij je klanten. Zij hoeven niet meer na te denken over de planning en kunnen de regie in eigen handen nemen. Deze efficiëntie wordt mogelijk gemaakt doordat onze portal als een schil over de informatie in Business Central ligt. Zo wordt de informatie die nodig is voor registratie, cursusadministratie en certificering op een gedetailleerde manier beschikbaar gemaakt voor alle betrokkenen.

Een softwarepartner die met je meebeweegt

Lijkt deze aanpak interessant voor jouw organisatie? Ben je nog op zoek naar een partner die een flexibele oplossing heeft die aansluit bij jouw veranderende wereld? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten