Verito

  • Schoenmaker, blijf bij je leest

    Doen waar je goed en bent en samenwerken waar het kan.

    Lees meer
  • Up-to-date blijven met Verito’s softwareoplossingen? Geen zorgen!

    Profiteer van de continue doorontwikkeling van Business Central en Umbraco.

    Lees meer
  • De kracht van Verito. Een inkijkje in ons DNA

    De betrokkenheid van de medwerkers is groot bij Verito, benieuwd waarom dat zo is?

    Lees meer
  • De kracht van generieke software

    Wat maakt een generieke oplossing aantrekkelijk?

    Lees meer
  • Verito zoekt versterking!

    Ben jij onze nieuwe collega die onze klanten helpt succesvol(ler) te zijn?

    Lees meer

Wie is Verito?

Verito is opgericht in 1998 en bestaat uit tien personen. Twee dames en acht mannen. Gemiddeld meer dan vijftien jaar in dienst bij Verito en al meer dan 20 jaar ervaring in het implementeren van bedrijfssoftware.

Verito Informatisering biedt een unieke softwareoplossing voor een aantal specifieke doelgroepen. De oplossingen zijn gebaseerd en volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV/Business Central. Verito heeft met en voor haar klanten standaard modules ontwikkeld waarmee de branchespecifieke processen worden ondersteund.

Is er nog nieuws?

Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

Gepubliceerd op: woensdag 15 mei 2024
Categorie: Algemeen, Kunstencentra

Samenwerking en dienstenuitbreiding. Het dynamische landschap van kunstencentra

Net als de rest van de wereld, is ook het domein van de kunstencentra volop in beweging. Drie belangrijke trends tekenen zich af. We zien steeds meer samenwerkingsverbanden tussen culturele instellingen, het dienstenpakket breidt zich alsmaar uit én de dynamiek in softwareoplossingen verandert. In deze blog vertelt Owe Loonstra, Manager Sales en Marketing bij Verito, meer over deze ontwikkelingen en de impact ervan op kunstencentra.

Trends in de wereld van kunstencentra

In de wereld van kunstencentra zijn drie belangrijke trends te onderscheiden.

Allereerst ontstaan er veel samenwerkingsactiviteiten tussen kunstencentra en andere culturele instellingen zoals theaters, bioscopen, musea en bibliotheken. Soms gaat het zo ver dat ze fysiek één gezamenlijk cultureel centrum vormen, in een gezamenlijke ruimte met een uniforme uitstraling.

Ten tweede zien we dat kunstencentra hun diensten sterk uitbreiden. In mijn jeugd kreeg je op woensdagmiddag een half uurtje blokfluitles. Dat was dan vaak van een wat oudere dame of heer die best aardig was, maar ook altijd wel heel serieus vroeg of je huiswerk wel gedaan had. Inmiddels is het aanbod van kunst- en muzieklessen sterk uitgebreid en reikt verder dan ooit tevoren. Naast de traditionele lessen zijn er nu ook bandjes, 10-strippenkaarten en online lessen. Daarnaast zien wij uitgebreide programma’s die aangeboden worden aan scholen, maar ook binnen bijvoorbeeld het sociaal domein en zorginstellingen.

Een derde trend die we zien, is een dynamiek bij aanbieders van software. De spoeling was al niet heel dik en door recente overnames en strategische keuzes van een aantal aanbieders zien wij dat er breed gezocht wordt naar alternatieve oplossingen.

Evolutie in software

Wat zijn dan de behoeften van organisaties in deze branche? Daarbij komen drie kernwoorden naar voren: veelzijdigheid, flexibiliteit en koppelbaarheid. De software moet in staat zijn om een breed scala aan diensten te ondersteunen, zich aan te passen aan veranderende behoeften en naadloos te integreren met andere systemen. Laat ik eens inzoomen op deze drie punten.

Veelzijdigheid

Het is belangrijk dat softwareoplossingen voor kunstencentra die diverse range aan diensten kunnen ondersteunen. Van de traditionele lessen tot het ruime aanbod voor onderwijs- of zorginstellingen en de verhuur van ruimtes en instrumenten.

Flexibiliteit

Softwareoplossingen moeten ook flexibel zijn. De diensten die vandaag worden aangeboden kunnen morgen alweer veranderen. Niemand had dertig jaar geleden kunnen voorspellen dat de traditionele muziekles slechts één van de vele vormen van activiteiten zou zijn. Het systeem moet daarom gemakkelijk kunnen meebewegen met veranderingen in de tijd

Koppelbaarheid

In organisaties die strategisch samenwerken met andere instanties, worden vaak meerdere systemen gebruikt. Om een uniforme uitstraling naar buiten te hebben, is het cruciaal dat deze systemen naadloos op elkaar aansluiten. Een adreswijziging die wordt doorgegeven aan de bibliotheek, moet natuurlijk ook direct worden verwerkt bij het theater en de muziekschool. Hoewel het vervangen van alle systemen door één nieuwe totaaloplossing vaak een te grote stap is, is het wel nodig dat je deze systemen met elkaar kunt koppelen.

In de praktijk

Terwijl ik deze blog aan het afronden was, besloot ik nog even snel mijn e-mails te checken om te zien of er nog nieuwe ontwikkelingen waren. Ik vond een gespreksverslag van een van mijn collega's, waarin hij zijn ontmoeting met de directeur van een kunstencentrum beschreef. Deze organisatie gaat een samenwerking aan met verschillende andere kunstencentra. Gezamenlijk onderzoeken zij welke mogelijke software-oplossingen ze in de toekomst kunnen gaan gebruiken. Het onderzoek bevindt zich in de eindfase en er wordt nu gekeken of Microsoft Dynamics een potentiële oplossing is. Dit bevestigde voor mij wederom hoe relevant het vraagstuk rondom softwareoplossingen is voor kunstencentra.

Een softwarepartner die met je meebeweegt

Ben jij klaar voor de toekomst? Of ben je nog op zoek naar een partner die een flexibele oplossing heeft die aansluit bij jouw veranderende wereld? Geef me een belletje op 055 534 30 06 of gebruik de mogelijkheid dat ik jou bel op een moment dat jou past.

Owe Loonstra

Bel mij voor een afspraak

Wat zeggen onze referenties?

Trots op onze klanten